FanClub CFR

FanClub CFR, aici discutam subiectele intelese de noi cfr-istii
 
AcasaAcasa  PortalPortal  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiți | 
 

 LE 5100 kW

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
adycfrbv

avatar

Mesaje : 21
Data de înscriere : 30/08/2008
Localizare : Brasov

MesajSubiect: LE 5100 kW   Lun Sept 01, 2008 6:55 pm

Discutii, date tehnice si documentatie despre locomotivele electrice de 5100 kW Exclamation
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://fanclubcfr.forumz.ro
adycfrbv

avatar

Mesaje : 21
Data de înscriere : 30/08/2008
Localizare : Brasov

MesajSubiect: Re: LE 5100 kW   Mar Sept 02, 2008 2:37 am

Sa incepem cu putina istorie a locomotivelor electrice Very Happy





Material preluat din "Cartea mecanicului de locomotive electrice" Editia 1980
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://fanclubcfr.forumz.ro
Paul
Admin


Mesaje : 44
Data de înscriere : 29/08/2008
Varsta : 27
Localizare : Sibiu

MesajSubiect: Re: LE 5100 kW   Mar Sept 02, 2008 9:32 pm

Date de gabarit:
- Lungimea intre fetele tampoanelor.............19 800 mm
-Lungimea cutiei..............18 500 mm
-Latimea cutiei....................3000 mm
-Inaltimea locomotivei cu pantograful coborat....................4500 mm
-Domeniul admisibil de lucru al pantografelor masurat de la ciuperca sinei.....................4 850- 6 580 mm
-Diamnetrul rotilor...................... 1250 mm
Foruma osilor Coco.

Voi reveni in curand cu alte date despre greutate , conditiile de circulatie in curbe si pante.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://fanclubcfr.forumz.ro
adycfrbv

avatar

Mesaje : 21
Data de înscriere : 30/08/2008
Localizare : Brasov

MesajSubiect: Re: LE 5100 kW   Mier Sept 03, 2008 3:37 am

Voi prezenta cat mai general graduatorul si comanda lui data de controler cat si efectele lor care duc la scaderea sau cresterea vitezei locomotivelor electrice.Arrow

Graduatorul este un dispozitiv de reglare a tensiunii aplicate MT respectiv a vitezei locomotivei, situat in sala masinilor atasat transformatorului principal in camera de inalta tensiune. Are 40 de trepte de tensiune, de la 48 - 967 volti.

El are in compunere selectorul cu cele 20 de prize de tensiune, care este antrenat de un electromotor.


Graduatorul este comandat de catre mecanic prin controlerul cu volan (sau mansa la cele cu ICOL)


Controlerul comanda functionarea urmatoarelor aparate: inversoarele, contactoarele de linie/franare, graduatorul, contactoarele de slabire a campului, ventilatoarele rezistentelor de franare si diferite relee.
Controlerul mai cuprinde astfel si inversorul de mers, fiind strict legate intre ele mecanic, astfel nu se poate manevra controlerul decat cu inversorul pe pozitia inainte inapoi, cheia inversorului se poate scoate doar in pozitia blocat, preveninduse manipularile gresite a controlerului sau inversorului.

Inversorul are urmatoarele pozitii:
-"Blocare"
-"Inapoi"
-"0"
-"Inainte"


Volanul controlerului are 12 pozitii: pozitia "0", opt pozitii de mers in regim tractiune situate in stanga si trei pozitii de franare electrica situate la dreapta poz. "0"


Pozitiile de tractiune:
-0 > contactoarele de linie sunt deschise, motoarele de tractiune nefiind alimentate cu curent electric, graduatorul se afla pe treapta 1. Doar pe aceasta pozitie se poate manevra inversorul de mers.
-1 > inclemeaza contactorii de linie, MT sunt alimentate de pe treapta 1 a graduatorului cu ~ 48 V. Manevra necesitand ventilatia pornita (exceptand unele locomotive cu protectiile scoase)
-2 > graduatorul avanseaza pe treapta 3
-3 > graduatorul avanseaza pe treapta 5, si serveste ca pozitie de revenire a graduatorului pe treptele inferioare
-M > pozitia se numeste de mentinere, graduatorul ramane pe treapta 5 si foloseste la oprirea graduatorului pe treapta convenabila.
-A > aceasta pozitie se numeste de avans si comanda avansarea treptelor graduatorului automat (1 treapta/0,4sec.) pana la treapta 40

Treptele suplimentare de slabire a campului:
-SC1 > comanda inclemarea contactoarelor de slabire a campului si slabeste capul cu 80 % rezultand la o crestere a curentului pe MT, respectiv a vitezei locom.
-SC2 > comanda slabirea campului pana la 65 %
-SC3 > comanda slabirea campului pana la 50 %

Pozitiile de franare electrica:
-D > comanda inclemarea contactoarelor de franare, si serveste la scaderea treptelor graduatorului
-M > comanda oprirea graduatorului pe treapta de franare convenabila
-A > comanda avansarea treptelor graduatorului si cresterea curentului de franare aplicat MT

Manevrele volanului controlerului si comenzile corespunzatoare date graduatorului sunt urmatoarele:
- manevrarea succesiva a volanului de pe pozitia M pe A si imediat inapoi pe M, comanda cresterea treapta cu treapta a graduatorului;
- manevrarea volanului de pe M pe 3 si imediat inapoi pe M, comanda scaderea treapta cu treapta a graduatorului;
- aducerea volanului din orice pozitie in A comanda cresterea automata a treptelor pana la treapta 40;
- readucerea volanului din A in 3, 2, 1, sau 0 comanda scaderea automata a treptelor pana la treapta 5, respectiv 3, 1;
- manevrarea volanului in pozitia F si imediat in M comanda cresterea gradata a curentului de franare / treptelor la graduator;
- manevrarea volanului din M in D si imediat in M domanda scaderea gradata a curentului de franare / treptelor la graduator;
- readucerea volanului in D sau 0 comanda scaderea automata a curentului pana la incetarea franarii.

Ventilatia blocurilor de franare S9 si S10 porneste la manevrarea volanului pe pozitia M de franare electrica si se opreste dupa 100 s dupa ce este manevrat in D sau 0, pentru o mai buna racire a rezistentelor de franare.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://fanclubcfr.forumz.ro
Paul
Admin


Mesaje : 44
Data de înscriere : 29/08/2008
Varsta : 27
Localizare : Sibiu

MesajSubiect: Re: LE 5100 kW   Mier Sept 03, 2008 8:26 am

Ma Adi , asta da explicatie, poate data viitoare ne explici si noua un pic ce fac butoanele de pe bord Laughing
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://fanclubcfr.forumz.ro
adycfrbv

avatar

Mesaje : 21
Data de înscriere : 30/08/2008
Localizare : Brasov

MesajSubiect: Re: LE 5100 kW   Mier Sept 03, 2008 6:28 pm

Paul a scris:
Ma Adi , asta da explicatie, poate data viitoare ne explici si noua un pic ce fac butoanele de pe bord Laughing

Paule rabdare... vine si explicatia despre butoane Very Happy
Uitasem sa pun si filmuletul Laughing

Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://fanclubcfr.forumz.ro
Vasy_Blitz



Mesaje : 3
Data de înscriere : 01/09/2008

MesajSubiect: Re: LE 5100 kW   Lun Sept 15, 2008 8:17 pm

Am o informatie pentru cei care cunosc. Locomotiva 060-EA-001 (41-0001-2) nu mai apartine Depoului de locomotive Brasov ci apartine Depoului de locomotive Bucuresti Calatori in urma schimbului cu fosta locomotiva electrica 41-0785-0 transformata in 91-53-0-477-785-6
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Paul
Admin


Mesaje : 44
Data de înscriere : 29/08/2008
Varsta : 27
Localizare : Sibiu

MesajSubiect: Re: LE 5100 kW   Lun Sept 15, 2008 8:19 pm

Da am aflat si noi aceasta veste foarte trista, nu stiu dar cred ca mai bine ramanea 001 la Brasov, era un simbol fain.Insa eu ma multumesc ca nu a dat "criminiala" 004.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://fanclubcfr.forumz.ro
TheMasterJackieChan



Mesaje : 1
Data de înscriere : 05/06/2009
Varsta : 22

MesajSubiect: Re: LE 5100 kW   Vin Iun 05, 2009 3:27 pm

Salut ady ai zis asa la pozitiile de franare
Pozitiile de franare electrica:
-D > comanda inclemarea contactoarelor de franare, si serveste la scaderea treptelor graduatorului
-M > comanda oprirea graduatorului pe treapta de franare convenabila
-A > comanda avansarea treptelor graduatorului si cresterea curentului de franare aplicat MT
Si in poza aia unde arata grandularu scrie toate pozitiile sii la frnare scrie D , M , F iar tu ai scris D , M , A ai gresit sau se mai zice si asa ?
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
adycfrbv

avatar

Mesaje : 21
Data de înscriere : 30/08/2008
Localizare : Brasov

MesajSubiect: Re: LE 5100 kW   Vin Iun 05, 2009 10:26 pm

F sau A tot aia e, deci pozitia aia creste treptele de franare.
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://fanclubcfr.forumz.ro
TAYPHUN

avatar

Mesaje : 4
Data de înscriere : 22/06/2009

MesajSubiect: Re: LE 5100 kW   Lun Iun 22, 2009 8:55 pm

Baieti daca unul din voi stie un site cu imagini cu locomotive si altele atunci va rog sa imi spuneti....multumesc Surprised Smile Very Happy
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Paul
Admin


Mesaje : 44
Data de înscriere : 29/08/2008
Varsta : 27
Localizare : Sibiu

MesajSubiect: Re: LE 5100 kW   Lun Iun 29, 2009 5:03 pm

Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://fanclubcfr.forumz.ro
TAYPHUN

avatar

Mesaje : 4
Data de înscriere : 22/06/2009

MesajSubiect: Re: LE 5100 kW   Vin Sept 11, 2009 8:57 pm

Multumesc Smile cheers
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
VILLy



Mesaje : 2
Data de înscriere : 19/09/2009
Localizare : Tirgu Mures

MesajSubiect: Re: LE 5100 kW   Sam Sept 19, 2009 7:15 pm

CAteva EA-uri fotografiate in Teius.
060-EA-008

060-EA1-196

40-0068-3

40-0317-4

40-0512-0

40-0540-1

40-0623-5

40-0750-6

40-1009-6

41-0182-0

41-0308-1

41-0931-0
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului http://www.trainfan.myfreeforum.org
popica



Mesaje : 1
Data de înscriere : 22/11/2010
Varsta : 44
Localizare : ploiesti

MesajSubiect: Re: LE 5100 kW   Lun Noi 22, 2010 1:32 pm

spuneti mi si mie de unde pot achizitiona motor de graduator tip nou in c.a.ptr le 5100 softronic
Sus In jos
Vezi profilul utilizatorului
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: LE 5100 kW   

Sus In jos
 
LE 5100 kW
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
FanClub CFR :: Locomotive Romanesti-discutii :: Locomotive Electrice-
Mergi direct la: